Kalite Yazpay Zeka

Bu dijital çağda, yapay zeka (AI) işyerinde giderek daha popüler hale geldi. AI, imalat, sağlık ve otomotiv endüstrisi dahil olmak üzere farklı sektörlerin dönüşümüne yol açmıştır. Anlatı Bilimi ve Ulusal İşletme Araştırmaları Enstitüsü’nün araştırmasına göre, ankete katılan üst düzey yöneticilerin% 71’i, şirketlerinin AI gibi yeni teknolojilere yatırım yapmak için ‘inovasyon stratejisi’ olduğunu söyledi.

AI, adından da anlaşılacağı gibi, makinelerin insan zekasını taklit etme kabiliyetini açıklar. Makine öğrenmesi, görüntü tanıma, konuşma tanıma ve insanların görevleri daha hızlı, daha kolay ve verimli bir şekilde yerine getirmelerine yardımcı olan doğal dil işleme gibi teknolojilerden ve algoritmalardan oluşur. AI, karar vermeyi geliştirdi, işletme maliyetlerini düşürdü, verimliliği ve geliri arttırdı ve birçok işletmede müşteri deneyimini geliştirdi.

Kalite uzmanı için AI güçlü bir araç olabilir. Kalite liderleri, işlerini insan becerileri gerektiren kritik yönlerine odaklayabilir – rutin yönleri makinelere bırakabilir.

AI’nın kaliteye uygulanabileceği bazı alanlar şunlardır:

Kalite kontrol

Bilgisayarla görme ve makine öğrenme algoritmaları, hataları tespit etme gibi rutin işleri otomatikleştirmek için kullanılabilir. Bu teknolojiler, insan gözünden daha hassas kameralar kullanarak kalite sorunlarını tespit edebilir ve verilere gerçek zamanlı olarak erişerek ve analiz ederek bu operasyonel süreçleri iyileştirebilir.

Denetim ve uygunluk

Kalite liderleri, dijital çağdaki uyumluluk zorluklarının üstesinden gelmek için AI’dan yararlanabilir. Bunu, otomatik yanıt mekanizmalarının yanı sıra sağlam, gerçek zamanlı izleme ve uyumsuzluk tespiti ile başarabilirler. Konuşma ve doğal dil işleme de denetim döngülerinin azaltılması, daha iyi karar alma için yeterli zamanın yaratılması ve tespit edilen uyumluluk sorunları için düzeltici faaliyetlerin belirlenmesi için kullanılabilir.

Tahmine dayalı analitik

AI teknikleri, kaliteli profesyonellerin doğru tahminler oluşturmasına yardımcı olabilir. Derin öğrenme teknolojisini kullanarak, müşterinin sesini proaktif olarak tahmin edebilir – müşterilerin hem ihmal edilen hem de ortaya çıkan ihtiyaçlarını karşılamalarını sağlar.

Çalışan eğitimi

Çalışanlara yönelik eğitim, makine öğrenimi ile ilginç ve daha verimli hale getirilebilir. Makine öğrenmesi algoritmalarının benimsenmesi, geliştirilmiş öğretim içeriğine yol açabilir, performans koçluğunu kişiselleştirebilir ve daha iyi görsel ve işitsel geri bildirim sağlayabilir. Bazı endüstriler bu teknolojiyi benimsemiştir. Örneğin, bir stajyerin becerilerinin seviyesini belirlemek ve çoktan seçmeli sorular ve sınavlardan oluşan uyarlanmış testler sunmak, kişiselleştirilmiş ve verimli eğitime yol açar.

Tedarik zinciri

AI ile, zaman içinde ve coğrafi pazarlardaki ürünler için talep modellerini tespit etmek ve öğrenmek için algoritmalar kullanılabileceğinden optimize edilmiş bir tedarik zincirine sahip olabiliriz. Bu, değişen hava koşullarında ve aşırı hava olayları gibi aksamalarda otomatik ayarlamalara yol açabilir.

AI’deki gelişmeler otomotiv endüstrisinin büyümesine büyük katkı sağlamıştır. Bir örnek vermek gerekirse, kendi kendine sürüş arabaların yaratılması ve evrimidir. Tesla, Audi, Cadillac, Volvo, Apple ve Google dahil olmak üzere kazasız araçların oluşturulmasında kaza riskini azaltmak ve engelli insanlara yardım etmek için 30’dan fazla şirket var. Bankacılık sektörü ayrıca etkili veri analizi ve sahtekarlık tespiti için makine öğreniminin gücünü benimsemiştir.

İşyerinde AI Uygulamak

AI, kurum genelinde rutin görevleri yerine getirerek daha çok yaratıcı çalışmaya odaklanmak için İK, BT ve müşteri hizmetleri bölümlerindeki kişileri özgür bırakabilir. Örneğin:Otomatik yönetim görevleri olan asistanlar, toplantıları zamanlamak ve yazmak, insanların yaratıcılık ve yaratıcılık gerektiren temel görevlere odaklanmalarını sağlamak için idari işleri otomatikleştirmek için kullanılabilir.

İletişim ve destek: Bulut tabanlı makine öğrenmesi, birçok dal arasındaki iletişimi geliştirmek için kullanılabilir. Bir dalda toplanan veriler kolayca yorumlanabilir ve diğer şubelerle kolayca paylaşılabilir. Skype Tercüman gibi AI ile çalışan çevirmenler, birbirlerini kolayca anlamak için farklı dilleri konuşan çalışanlar tarafından kullanılabilir. Ayrıca, BT destek ekipleri, tekrarlayan taleplerden kaynaklanan kesintileri azaltmak için Spoke gibi sohbetlerden yararlanabilir.

Veri analizi ve veri koruması: AI araçlarıyla verileri analiz etmek için veri bilimcisi olmanız gerekmez. Karmaşık verileri tarayabilir ve tıpkı veri bilimcileri gibi iç görüleri çıkarabilirsiniz. Makine öğrenmesi, siber güvenliği güçlendirmek için de kullanılabilir.

İnsan Kaynakları: işe alım sürecini geliştirmek ve çalışan performansını ölçmek için İK yöneticileri tarafından kullanılabilir.

Müşteri hizmetleri: Kayak’ın Messenger için Messenger’ı kullanan AI destekli sohbetler etkili müşteri hizmetleri için kullanılabilir. Gerçek müşteri hizmetleri temsilcilerinden öğrenebilir ve soruyu bilgili bir kişi olarak cevaplayabilir.

AI kullanmanın dezavantajları 

AI’nın birçok avantajı olmasına rağmen, dezavantajları da vardır:AI teknolojileri, inşa edilmesi, bakımı ve onarımı için çok para ve kaynaklara mal olur.

Makinelerden çok fazla yardım alınmasıyla, insanlar AI’ya aşırı bağımlı hale gelebilir ve yaratıcı yeteneklerini kaybedebilir.

Özellikle rutin aktiviteler içeren birçok iş, yerini robotlarla değiştirecek. Bununla birlikte,  yürütülen araştırmalar aynı zamanda AI’nın yeni işler üreteceğini de göstermiştir. Makineler hala algoritmaları eğitmeye ve geliştirmeye devam edecek olan insanların gözetimini gerektiriyor. Bu, Akıllı Makine Etkileşimi Modelleyici, İçerik Tasarımcısı, Dünya Görüşü Eğitimcisi ve Otomasyon Ekonomisti gibi AI tabanlı işlerin oluşturulmasına yol açmıştır.

Gelecek

AI’nın hızlı büyümesi ve olgunlaşmasıyla birlikte, kuruluşlar ve profesyoneller bu teknolojiyi çeşitli kuruluşlarında benimseme yollarını düşünmeye başlamalıdır. Bu şu şekilde başarılabilir:

  • Hedeflerin tanımlanması: Şirketler, AI teknolojisiyle neleri otomatikleştirmek ya da güçlendirmek istediklerini belirlemek için AI teknolojisi ile neye ulaşmak istediklerini açıkça belirtmek zorundadır.
  • AI platformlarının seçilmesi: Şirketler, gereksinimlerine uygun platformu seçmek ve uygulanmasına yatırım yapmak için AI çözüm sağlayıcılarıyla işbirliği yapabilir.
  • Çalışanların eğitimi: Şirketler, yanında çalışan çalışanlar için beceri geliştirme olmadan AI teknolojisini tam olarak kullanamazlar. Çalışanlar, teknolojiyi anlamalarını ve günlük işlemlere nasıl entegre edildiklerini tanımalarını sağlamak için AI öncesi sertifikalar ve çevrimiçi kurslar aracılığıyla eğitilmelidir.

Kaliteli profesyonellerin organizasyonları için fırsatları belirleme zamanı geldi. AI’yı nasıl kullanacaksınız? DATALMS Yazılım & OTOMASYON sizler için hazır.